Kalendář akcí

P Ú S Č P S N
31 1
Informace v souvislosti s koronavirem
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
Drobečková navigace

Úvod > Naše škola > Projekty > Čtenářské dílny - tzv. Výzva 56 (MŠMT, OP VK, 2015)

Čtenářské dílny - tzv. Výzva 56 (MŠMT, OP VK, 2015)



Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání, prioritní osa Počáteční vzdělávání, Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost (OP VK)
Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.00/56.2388
Role naší školy: příjemce podpory
Realizace: 1. 9. 2015 - 31. 12. 2015
Klíčové aktivita: Čtenářské dílny jako prostředek ke zkvalitnění čtenářství a čtenářské gramotnosti
Rozpočet projektu: 227 024 Kč
Kontaktní osoby: Mgr. Alena Lukešová, koordinátor projektu
Bc. Eva Frančeová, účetní, administrativa

logo_esf.jpg 

Realizace

Září důsledné seznámení s projektem
zjišťování informací ke klíčové aktivitě
pracovní schůzka s učiteli
Říjen výběr vhodné literatury, zajištění dodavatele
realizace semináře k tématu Čtenářské dílny (20. 10. a 22. 10.)
zpracování tematických plánů čtenářských dílen

Listopad
Prosinec

výběr a nákup vhodné literatury, její zařazení do školní knihovny
realizace jednotlivých čtenářských dílen
nákup ostatního souvisejícího materiálua pomůcek
zpracování závěrečných zpráv k jednotlivých dílnám včetně konzultační schůzky s participujícími učiteli
zpracování závěrečného finančního vyúčtování a monitorovací zprávy

Z rozpočtu projektu bylo zakoupeno 114 titulů (celkem 912 knih), učební pomůcky vhodné ke čtení s porozuměním, nezbytný materiál sloužící k tvorbě žákovských portfolií, předplatné časopisu Čtyřlístek na 1 rok a čtečka knih.

Stručně o realizaci a o získaných zkušenostech: 

Naše škola má více zařízení, klíčové aktivity - tedy čtenářské dílny - byly realizovány ve dvou vzdělávacích programech. Jeden z nově vytvořených inovativních produktů vznikl na ZŠ logopedické, ve 2. a 3. ročníku. Zbylé tři produkty patří na ZŠ praktickou a vznikly pro 4., 5., 6., 7. , 8. a 9. ročník.

Cílů realizace klíčových aktivit se podařilo dosáhnout v obou směrech. Po necelých 4 měsících realizace klíčových aktivit hodnotí pedagogové poprvé jak bylo zavedení Čtenářských dílen do oboru Český jazyk a literatura jako prostředku ke zvýšení zájmu o čtenářství a zlepšení čtenářské gramotnosti efektivní. Je to velmi krátké období a lze tudíž jen popisovat první zkušenosti. Z našich zpráv vyplývá, že žáci nižších ročníků přijali nové aktivity s velkou chutí, půjčují si knihy, začali choditi do knihovny, sledují plány a těší se na nové knihy. S postupujícím věkem žáků se snižuje zájem o čtenářské aktivity.
Nutno mít na zřeteli, že tito žáci jednak mají špatné čtenářské dovednosti, domácí prostředí čtenářství nepodporuje, děti knihy doma nemají, v tomto věku mají jiné zájmy.

Žáky si ke čtenářství budeme vést a vychovávat. Díky nákupu knih a dalšího potřebného materiálního zajištění k realizaci klíčových aktivit máme nyní vytvořeno kvalitní čtenářské prostředí.

Pedagogové uvítali možnost zvýšit si odbornou kompetenci k výuce Čtenářských dílen, začali sbírat první zkušenosti při realizaci klíčových aktivit. Nyní plánují nové strategie, jak probudit zájem i u starších žáků (noc v knihovně, čtení rodičům, čtenářské a recitační soutěže), jak propojit Čtenářské dílny do mezipředmětových vztahů a další vznikající aktivity.